Service? Das war mal. The world has moved on.

“Nee, ik wil die leenlaptop niet! Ik vind dat een oplossing van niks!” riep ik stoer.

En hier zit ik dan, mijn blog te typen op een oude leen-laptop van de BCC.

Mijn nieuwe laptop was alweer stuk. En weer was ik hem ruim 6 weken kwijt. Ik haalde hem vanmiddag op, blij dat ik eindelijk weer alle dingen kon doen die ik wilde doen. Bijna alles doe ik via Chrome, dus dat kon ik op de laptop van Sacha doen, maar met gamemaker en lego-mindstorms, waar ik voor school mee bezig was, heb ik al die tijd niets kunnen doen.

Ik haalde hem vanmiddag op, zette hem aan, en kreeg het startscherm van ene Linde te zien. Heeft die sukkel van een reparateur alles van een andere gebruiker op mijn laptop teruggezet. Hij is helemaal geblokkeerd voor mij.

Ik besloot op mijn strepen te staan. Ik wil NU een computer die werkt. Hij is nog geen jaar oud en ik heb hem al 13 weken moeten missen. Desnoods geef je me een nieuwe.

De winkelbaas vertelt me dat dat allemaal niet kan. Zijn toon leest mij de les, en daar word ik erg opstandig van. Ik verhef mijn stem (ik heb sowieso moeite om het volume van mijn stem goed in te schatten). Hij zegt dat ik rustig moet blijven. Dat doe ik.

Dan leg ik hem uit dat ik zwaar teleurgesteld ben in een bedrijf dat dit belooft:

De 6 beloften van BCC:

  1. Altijd de beste prijs
  2. Altijd het beste advies
  3. Altijd de juiste keuze
  4. Altijd het meeste gemak
  5. Altijd de beste service
  6. Altijd een duurzame keuze

Waar blijft nummer 5?

Trouwens met die nummer 3 gingen ze ook de mist in. Op aanraden van een verkoper kocht ik een anti-virus programma. En toen zag ik op de site waar ik het moest downloaden (je koopt dus een doosje met alleen een regsitratienummer), dat dat programma rechtstreeks voor de helft van de prijs werd aangeboden.

Hoe komt het dat ik me voel alsof ik te maken heb met een bureaucratisch overheidsinstituut dat mij badinerend uitlegt dat ik helemaal niks te willen heb? Ik ben klant, potverdikkie!

Die computer moet terug naar de reparatieafdeling.

Ik leg me neer bij die onvermijdelijkheid. Maar eis dan wel dat ze hem met spoed repareren, zodat ik hem binnen een week weer terug heb. Ik vind dat ruim, maar de BCC mijnheer zegt dat ik dat wel kan vergeten. Hun procedures zijn nu eenmaal niet zo snel.

WAAAT?

Je hebt als winkel een fout gemaakt. Je hebt een zwaar teleurgestelde klant! Dan haal je maar ergens een spoedkoerier vandaan, die mijn laptop rechtstreeks naar de werktafel van de reparateur brengt en wacht totdat deze zijn fout heeft herstelt. (Hoe moeilijk is het om even een ander image op een laptop terug te zetten. Hij hoeft alleen maar terug naar de fabrieksinstelling).

Maar ja, ik zit hier dus nu op een leenlaptop (oud bakje met Windows XP), en het kan zo maar weer 6 weken duren voordat ik mijn eigen laptop terug heb.

Wat is er gebeurd met mijn strepen?

Welnu, ik ben gaan beseffen dat ik een beetje naïef ben geweest om te denken dat BCC een goede winkel was. En ik denk dat BCC geen uitzondering is. Ik vermoed dat dit verhaal geldt voor alle winkelketens. Echte service is iets wat ze helemaal niet meer snappen. Kwijtgeraakt in steeds slimmere (lees goedkopere) procedures.

En het is allemaal onze eigen schuld. Want wij zijn als klanten niet meer geïnteresseerd in kwaliteit. We willen goedkoop, we willen het nieuwste en we willen het nu.

Het trieste is dat ik juist geen laptop wilde kopen via internet. Ik wilde een winkel dichtbij, vanwege de service. Maar ik weet nu, die service was ooit. The world has moved on.

 

2 thoughts on “Service? Das war mal. The world has moved on.”

  1. Oh wat erg. Ik zou ook woest zijn!
    En dan nog XP: hartstikke onveilig!
    (ik heb er ook nog een met XP en een met Vista…als reserve)
    Je hebt gelijk wat betreft die service. Daarom gaan wij onze nieuwe geluidsinstallatie kopen bij een bedrijf in Breda (onze woonplaats) wat bekend staat om zijn service. Ze komen alles aansluiten en installeren, zodat we alleen nog maar op de afstandsbediening hoeven de drukken. En…tegen dezelfde Boseprijs als bij BCC ….. Wij proberen meestal bij plaatselijke leveranciers te kopen. Want die hebben t al moeilijk zat.

    Sterkte met je computer, jammer dat je niet dichtbij woont, zou zo onze laptop kunnen lenen hoor.

Laat een reactie achter op Mique van dijk Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.