Beste aanbieders van producten en diensten.
Willen jullie stoppen met het oplossen van mijn problemen?
Die heb ik niet.
En als ik ze heb . . .
. . . los ik ze graag zelf op. Op mijn manier.
Daarom wil ik producten zien en vergelijken. Geen oplossingen. Gewoon je product of dienst. Ik wil geen verhalen en beloftes. Ik wil duidelijkheid. Ik wil zien wat je biedt.
Ik wil serieus genomen worden. Ik wil dat je ziet dat ik zelf mijn eigen keuzes maak. Ik draai zelf zelf mijn eigen oplossing in elkaar, en misschien heb ik van jou maar een klein radertje nodig.
Nu zijn jullie met zijn allen net zo irritant als die stomme wizzards in Windows, die denken dat ze mijn problemen op kunnen lossen met het stellen van standaardvragen. Als ik een probleem heb, is dat zelden standaard.
Wizzards zouden niet nodig zijn als het besturingssysteem zijn werk deed. Doorzichtiger was.
Dit gaat misschien allemaal recht tegen de boodschap van de reclame en marketingmensen in. Die vertellen jou dat je niet moet vertellen wat jij allemaal doet, maar wat dat betekent voor mij. Ze hebben het fout. Ik bepaal wat het betekent voor mij, niet jij, en al helemaal niet jouw communicatie experts.
Ik weet niet op welk cijfer we al zitten voor die punt nul. Maar wat mij betreft ga je gewoon terug naar de 1.
maar ja.
Ik ben geen expert. Ik ben maar gewoon een klant. Waarom zou je naar mij luisteren?
Waarom je moet stoppen met het willen oplossen van mijn problemen, als je me wat wil verkopen http://t.co/aGNBaxY4
Dacht ik marketing eindelijk te snappen krijg je dit..“@jjvoerman: http://t.co/daFuhhie”
Tegengeluid RT @jjvoerman Waarom je moet stoppen met het willen oplossen van mijn problemen, als je me wat wil verkopen http://t.co/pY8MnBpP
RT @mkdvrs: Tegengeluid RT @jjvoerman Waarom je moet stoppen met het willen oplossen van mijn problemen, als je me wat wil verkopen http://t.co/pY8MnBpP
RT @jjvoerman: Waarom je moet stoppen met het willen oplossen van mijn problemen, als je me wat wil verkopen http://t.co/aGNBaxY4
Wat een superblog: stop met het oplossen van mijn problemen http://t.co/dggSMfZ5
Hallo JacobJan,
Met veel Plezier heb ik je blog gelezen. Een feest der herkenning.
Althans ten dele.
Zo was ik zelf niet blij met dubbelvla. Dat wilde ik zelf doen, en dan gezichtjes tekenen met de buine vla in de gele. Dat niet met dubblevla. Dus koop ik die niet.
Je geeft af op bedrijven die problemen oplossen voor mensen, en naar het lijkt voel je je daardoor persoonlijk aangesproken. Beledigd haast.
Wat ik me afvraag: is niet elk product en elke dienst een antwoord op iemands (probleem)vraag? Tandartsen zijn er omdat mensen problemen met hun gebit hadden. Kleding is bedacht omdat mensen het koud hadden, en later aangepast om je er beter in te kunnen bewegen. Metselaars omdat mensen huizen nodig hadden. En ga zo maar door.
Mensen in het algemeen, niet 1 mens in het bijzonder.
Ik denk dat maar weinig productontwikkelaars zich hebben gericht op het (al dan niet vermeende) probleem van 1 klant.
Maar er zijn wel veel innovaties ontsproten uit oplossingen van 1 persoon. Oplossingen die vervolgens voor veel mensen een verbetering bleken.
Misschen zijn er wel heel veel mensen die wel blij zijn met dubbelvla. Omdat ze hu standaard evenveel bruine als gele vla krijgen. En geen twee pakken hoeven te kopen.
Als jij -net als ik- graag zelf oplossingen verzint voor ‘problemen’ dan nodig ik je van harte uit om jouw oplossingen wereldkundig te maken voor al diegenen die het wel fijn vinden als anderen problemen voor ze oplossen. Of voor mij, omdat ik het leuk vind te lezen wat een ander bedacht heeft.
@sonjavanvuren http://t.co/LvuanO3oC9