procedures en klantgerichtheid

Ik werk voor een particulier bedrijf in de zorg.

GGMD biedt maatschappelijke dienstverlening en geestelijke gezondheidszorg aan doven en slechthorenden.

Financiering komt van ziektekostenverzekering en AWBZ en mijn loopbaanactiviteiten moet ik vergoed zien te krijgen van UWV, gemeentes of werkgevers.

Wat ik fijn vindt is dat we multisisciplinair werken. Dat betekent dat ik in jobcaochingtrajecten niet hoef te hobbyen op psycholisch gebied (dat gebeurd veel!). Ik heb daar hebben professsionals voor.

Nadeel is dat dit allemaal in een zorgproces moet passen, vanwege alle eisen die de betalers stellen aan het proces en de documentatie daarvan. Dat zorgt voor een monster van een registratiesysteem.

Ik ben niet zo goed in die registratie. Ik vlieg ergens op af, en kijk wat ik kan doen. Achteraf blijk ik dan stappen in de processen te hebben gemist. Ik heb zelfs wel eens uren gemaakt die achteraf niet vergoed bleken te worden. Dat kan natuurlijk niet. Dus ik ben beter op gaan letten. Meer volgens het systeem werken.

Dat heeft mij zojuist een klant gekost. Hij kan bij een andere club direct aan de slag.

Lastig om die twee te combineren. Ik ga het maar weer eens in het team gooien. Ik wil een manier vinden waarop wij toch direct mensen kunnen helpen. Dat gaat ons vast lukken. Wel vreemd dat een financieringssysteem ons dit zo lastig maakt.

Met dank dus aan alle financiers die deze eisen stellen. Behalve onhandig, wordt er op deze manier ook heel veel betaald aan administratie in plaats van aan hulpverlening.

Ik vermoed dat dit geen onbekende verzuchting is in zorgland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.